Provázení po Praze

Ve dnech 6. – 9. 6. 2023 jsme absolvovali odbornou exkurzi do hlavního města naší země.

Vyráželi jsme brzy ráno ze Zábřehu. Cestou do Prahy jsme opakovali naučené texty k provázení a díky tomu čas strávený ve vlaku utekl rychle.

Praha nás sice přivítala deštěm, ale stejně jsme si udělali krásný den. Navštívili jsme Vyšehrad, Albertov, Karlovo náměstí, Petřín, podívali jsme se na Tančící dům a Národní divadlo.

Druhý den ráno na nás čekala Královská cesta, která začínala u Prašné brány a vedla nás až k Mostecké věži. Odpoledne jsme se dostali na Karlův most, pokochali jsme se krásou Vrtbovské zahrady, Malostranským nábřežím, a když jsme pluli lodí po řece Vltavě, ze všech stran na nás vykukoval Pražský hrad, který na nás čekal třetí den.

Už v 8 h ráno následující den jsme vyrazili ke Kolébce knížat a králů, prošli jsme celým areálem Pražského hradu a poté jsme se vydali na Loretánské náměstí a Nerudovou ulici. Nevynechali jsme ani Malostranské náměstí, kde jsme si prohlédli nádherný chrám sv. Mikuláše. Večer nás dojalo divadelní představení v divadle Ypsilon.

Závěrečný den nám zbývalo posledních pár hodin v Praze, nicméně stihli jsme se podívat na Rudolfinum, projít Josefov, ulicí Na příkopě jsme prošli až na bývalý Koňský trh. A posledním místem naší návštěvy bylo Národní muzeum.

Při odjezdu domů začalo pršet. Očividně Praha se s námi rozloučit nechtěla, protože jsme byli promočení od hlavy až k patě. Avšak dostali jsme se domů v pořádku, sice vyčerpaní a mokří, ale zároveň šťastní a spokojení, že těch nachozených 70 km už máme za sebou a svůj velký úkol jsme zvládli na výbornou.